SobatPC

Posted by Belajar Nulis On Jumat, 02 November 2012 0 komentar

SobatPC


Gaji sektor awam dikaji semula tahun depan

Posted: 01 Nov 2012 08:00 PM PDT

Gaji sektor awam dikaji semula tahun depan merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC

Gaji sektor awam dikaji semula tahun depan merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC Kerajaan akan mengkaji semula skim gaji penjawat awam termasuk kenaikan tahunan sehingga lima peratus bermula tahun depan. Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa berkata kajian itu bagi membantu penjawat awam menangani masalah kos hidup yang semakin meningkat. “Kita akan mengambil kira mungkin mengikut kategori, kalau lima peratus itu untuk kategori yang teratas terlalu tinggi dan kita akan menyelaraskan semula,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis bersama 500 penjawat awam dan Anugerah Inovasi Sektor Awam di Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) di sini, hari ini. Hadir sama Ketua Pengarah Unit Pemodenan Tadbiran dan Perancangan Pengurusan Malaysia (MAMPU) Datuk Mohamad Zaidi Zainal dan Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka Datuk Wira Omar Kaseh. Beliau berkata kajian berkenaan juga akan meneliti segala aspek bagi memastikan setiap penjawat awam mendapat manfaat daripada pelaksanaan skim gaji berkenaan termasuk isu penjawat awam yang menerima tangga gaji maksimum. Ali berkata pihaknya turut mengambil kira kajian yang dibuat Suruhanjaya Khas Tranformasi Perkhidmatan Awam yang akan membentangkan laporan penuh kepada kerajaan pada akhir tahun ini. “Buat masa ini suruhanjaya berkenaan sedang membuat kajian menyeluruh berhubung sektor awam di negara ini, kita akan ambil isu kenaikan gaji ini jika ia ada termaktub dalam kajian itu, namun jika tidak ada isu (kenaikan gaji) dalam laporan itu, kita akan mulakan kajian mengenainya pada tahun depan,” katanya. Terdahulu pada majlis tersebut, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Melaka memenangi anugerah Inovasi Sektor Awam dalam kategori Teknologi Maklumat dan Teknologi ICT manakala Pejabat Daerah dan Tanah Alor Gajah menerima Anugerah dalam kategori Pentadbiran Daerah dan Tanah. Semua pemenang anugerah menerima sebuah Trofi dan juga cek bernilai RM300,000.- Bernama Posting terkait:keunikan tahun 2011 dengan umur anda Download Norton AntiVirus 2012 19.1.1.3 Full versi dengan lisensi 2 tahun teknologi masa depan smart TV dan 3D Posting terkait:
  1. keunikan tahun 2011 dengan umur anda
  2. Download Norton AntiVirus 2012 19.1.1.3 Full versi dengan lisensi 2 tahun
  3. teknologi masa depan smart TV dan 3D

Perubahan Drastis Sungai di Filipina

Posted: 01 Nov 2012 08:00 PM PDT

Perubahan Drastis Sungai di Filipina merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC

Perubahan Drastis Sungai di Filipina merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC Sungai Pasig membentang sepanjang 25 kilometer, membelah Manila dan daerah-daerah paling padat penduduk. Mirip dengan Ciliwung yang mengalir di Jakarta. Program pembersihan kali dimulai, dan sukses. Sungai yang sangat kotor, sampai-sampai tak ada ikan yang bisa hidup ini, sekarang menjadi bersih. Jika Filipina bisa, kenapa kita tidak. Apakah Anda optimis Ciliwung bisa dibersihkan seperti ini? (Foto: Faizza Tanggol,  ABS-CBN Foundation Inc.) sumber Posting terkait:9 Monster Sungai yang Hidup di Perairan Dunia Alexa naik jumlah visitor turun drastis Penyebab utama trafik turun drastis Posting terkait:
  1. 9 Monster Sungai yang Hidup di Perairan Dunia
  2. Alexa naik jumlah visitor turun drastis
  3. Penyebab utama trafik turun drastis

Logo PDKB telat kirim dengan AAA Logo 2009

Posted: 01 Nov 2012 08:00 PM PDT

Logo PDKB telat kirim dengan AAA Logo 2009 merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC

Logo PDKB telat kirim dengan AAA Logo 2009 merupakan artikel yang bersumber dari: SobatPC Maksud hati ingin ikut lomba desain logo PDKB, apa daya waktunya telah kelewat daripada dibuang dipajang disini aja dech..untuk membuatnya bisa menggunakan software pembuat logo yang poerfull dan dilengkapi template yang sangat keren…silahkan download Kata kunci terkait dengan postingan :logo pdkb Posting terkait:Download AAA Logo 3.10 Full Version + Serial Number Mudahnya Membuat Logo… Cara Buat Logo Sendiri dengan Logo Maker Posting terkait:
  1. Download AAA Logo 3.10 Full Version + Serial Number
  2. Mudahnya Membuat Logo…
  3. Cara Buat Logo Sendiri dengan Logo Maker

0 komentar to SobatPC

Posting Komentar